SEO - optimalizace pro vyhledávače

Optimalizace Webu

SEO - (Search engine optimization) nebo- li česky "optimalizace pro vyhledávače" zahrnuje specializované činnosti, které mají za úkol dostat Váš web na přední místa fulltextových vyhledávačů (Seznam, Google, aj.) na klíčová slova, která jsou pro vás důležitá. Internetové vyhledávače jsou totiž většinou největším zdrojem návštěvnosti Vašeho webu a čím výše se Váš web na Vaše klíčová slova ve výsledcích vyhledávání bude zobrazovat, tím větší budete mít návštěvnost. Cílem SEO je zviditelnit web ve vyhledávačích tak, aby na něj přicházelo co nejvíce správně zacílených návštěvníků za přijatelné náklady.


Základní zásady


- Základem optimalizace webu je zvolit si vhodná klíčová slova (standardně doporučujeme 5-10 slov). slova by neměla byt moc jednoduchá/obecná jako je např. auto, kytka, dítě. Příklad: Máte obchod s pivem, tak se zaměřte na par hlavních výrobku a jako klíčová slova uveďte např. distribuce, plzeňské pivo, budějovické, prodej piva a ne jen pivo či sud.

- Do description (popisu webu) se vyplňuje jednoduchý a výstižný popis vašeho webu / služeb, přičemž je vhodné použit některé z klíčových slov. Příklad: Poskytujeme kompletní servis při rozvozu sudového piva a reklamních předmětů. Zabýváme se hlavně prodejem plzeňského a budějovického piva, broušených džbánu a sklenic.

- Dále je nezbytně dat webu nějaký obsah, aby tam nebyly jen výrobky ale také texty, přičemž nadpisy a texty by měly opět obsahovat některá klíčová slova. Pokud je v textu použito vice nadpisu, je třeba mít je odlišené podle důležitosti. Nadpisy je třeba napsat primo do textu a označit je pomoci editoru textu jako nadpis úrovně (v rozšířeném editoru se to řeší pomoci nabídky formát vpravo nahoře). Mate možnost nastavit 6 různých úrovní nadpisu, přičemž ani jedna úroveň by neměla být vynechána. Například pokud máte tři úrovně nadpisu, budou zvolené úrovně 1,2,3 nikoliv 2,4,5. Důležitost je dána sestupně od Nadpisu1 do Nadpisu6.

- Dále je dobře vyhnout se zbytečnému formátováni textu např. při kopírováni článku z wordu. V tomto případě je dobré text filtrovat přes klasický editor wordpad, kde se formátováni zruší a pak si ho můžete dodatečně nastavit v textovém editoru článku.

- Další důležitá věc je zvolit si poměr mezi nadpisy a články. Pokud bude článek obsahovat pouze nadpisy, vyhledávače nikdy nebudou hodnotit web výrazně pozitivně. Také je zásadní uvědomit si, že texty píšete pro zákazníky a ne pro vyhledávače, takže musí být srozumitelné a přehledné. Není dobré to s klíčovými slovy přehánět.

- Pokud se jedna o eshop, je dobře mít u každé kategorie výrobku krátký a srozumitelný popisek dané kategorie. V tomto případě platí u textu stejná pravidla jako pro články. Je dobré tedy mít např. odstavec textu k dané kategorii.

- Název výrobku je dobré volit co nejvýstižněji např. značku a typ výrobku. Příklad: MP3 přehrávač - nenapíšete MP3 přehrávač dotykový a displejem 2,8´´ + dlouhý kabel, ale napíšete např. IPOD Like dotykový.

- Ještě k těm výrobkům je také dobře mít nějaké texty u samotného výrobku v kolonce kompletní specifikace – např. krátký popisek funkčnosti a spolehlivosti produktu.

- Název webu - není dobré mít moc dlouhý název webu (nastavuje se v nastaveni > nastaveni webu > Titulní název webu). Stačí 1-2 slova maximálně - je to základní název, který se zobrazí ve výsledku vyhledávačů, čim delší tedy je, tím menši hodnotu udává generovaným slovům za nim - obvykle názvy výrobku nebo kategorii.

- Další velké plus je vytvoření zpětných odkazu pro váš web. Jedna se o jedno ze základních kriterii pro hodnocení vašeho webu vyhledávačem. Čím více zpětných odkazů a především z již dobře hodnocených webu, tím větší máte šanci na lepši umístění ve vyhledávačích. Není ale dobré na web vložit stovky odkazu, ale stačí si vybrat jen ty nejdůležitější a ty tam vložit (zpětné odkazy se vkládají v menu nastaveni > nastaveni webu > do kolonky pro kód počítadla přístupu a následně se zobrazí v patičce každé stránky webu).

- Další majoritní věcí je zaregistrování se přímo na vyhledávačích do katalogu firem. Registrace se provádí přímo na úvodní straně každého vyhledávače do sekce katalog firem (katalog, firmy atd.). Tato registrace je bezplatná a její vyřízeni trvá cca 2 týdny. Samozřejmě je dobré zaregistrovat se do co nejvíce vyhledávačů je to možné, ale zase není dobré se registrovat do nějakých podřadných. Stačí si vybrat např. 10 hlavních vyhledávačů jako je seznam.cz, atlas.cz apod. Co se týče googlu, tam se registrace primo nedělá, ten si bere udaje od ostatních vyhledávačů a sám si Vás zaregistruje.
Pro urychleni registrace na googlu je možné využit následující odkaz a tam vložit odkaz adresy domovské (úvodní stránky) --> http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

- Další velké plus je zaregistrovat se do katalogu zboži / nákupních galeriích - hlavně pokud máte eshop a ne pouze informativní stránky. Zde při registraci po Vás bude požadována URL adresa exportního feedu, kterou si můžete vygenerovat primo ve svojí administraci webu v menu eshop > xml export, kde si vyberte z následující nabídky.

2 komentáře:

  1. kontaktujte ma tu pre svojho webového dizajnéra icooper@yahoo.com

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj díky za rady. Já se inspirují tady je to taky o SEO marketingu a veci okolo. Zatím se učím takhle z informací na internetu co kde se docutu ohledně seo marketingu a linkbuldinku jsem taková samo učitelka.

    OdpovědětVymazat